Home / Cases / Barentszen

Bevlogen klant: Barentszen

Barentszen zet de koers uit voor diverse grensverleggende reisspecialisten. Stakeholders vinden de filosofie van de groep terug op de nieuwe website.

De doelen van Barentszen: na een nieuwe corporate identity met een andere naam en vernieuwde huisstijl was het tijd voor een passende website. Een plaats waar stakeholders de filosofie van groep kunnen ontdekken. De wensen waren een duidelijke layout, inspirerende teksten en een toegankelijke CMS die de organisatie eenvoudig zelf kan aanvullen of aanpassen.

Bestaande filosofie koppelen aan een nieuw merk

Barentzsen is de nieuwe naam van de voormalige ‘De Reisspecialisten Groep’ (DRG). Deze overkoepelende organisatie heeft gerenommeerde merken onder zich als GI Travel, Marathons International en Holland Destination Management. Geen gewone reisagenten, maar ervaren specialisten die telkens weer een inspirerende reis op maat creëren vooral voor bedrijven, instellingen en organisaties.

Afzonderlijke labels waren de afgelopen jaren eerder in een nieuw jasje gestoken met bijbehorende nieuwe websites gericht op vindbaarheid en traffic genereren. De Barentszen website moet de samenhang van de groep en hun bedrijfsfilosofie duidelijk maken.

Ze vroegen ons mee te denken over de invulling van de website; het design, de structuur, techniek en de content (Nederlands en Engels). Echt belangrijk was het juist overbrengen van de missie en visie en de kwaliteit van de afzonderlijke reislabels.

Onze betrokkenheid.

Website ontwikkeling

Design

Tekstschrijven

Begrijpen waar het over gaat

Natuurlijk geven we bij Digitaal Betrokken advies over hoe een nieuwe website eruit kan zien en welke content relevant is voor jouw doelgroep. Maar het blijft een platform dat jouw organisatie uit gaat dragen. Jij bent degene met de kennis over wat je doet en wie je bent. Een intakegesprek om je echt te leren kennen is voor ons een must. Hoe moeten we anders een ontwerp maken, teksten schrijven en visuals realiseren die bij je passen?
De gedrevenheid en professionaliteit van Barentszen kwam duidelijk over tijdens het gesprek. We ontdekten wat het management belangrijk vindt voor haar merken en hoe ze klanten anders helpen dan alleen een vlucht en accommodatie boeken. Dat zetten we om in korte aansprekende teksten die snel weglezen, zowel in het Nederlands als Engels.

Design

Visueel sterke beelden, rust en kracht. Dat past bij het eerder gerealiseerde logo en de huisstijl. Maar ook een eenvoudige navigatiestructuur en een prominente plaats voor de afzonderlijke reislabels dragen daaraan bij.

Voor een organisatie in de reiswereld spreken goede visuals (bewegend beeld, afbeeldingen, video, logo’s, kleurstelling, etc.) het meest tot de verbeelding. Door heel bewust lege ruimte en tekstblokken te plaatsen tussen de prominente visuals krijgt de bezoeker direct een idee waar de website over gaat. Het nodigt uit om verder te exploreren.

Andere cases

Vond je deze case interessant om te lezen en heb je interesse in online marketing voor jouw organisatie? Neem direct contact op met online marketing bureau Digitaal Betrokken. Ontdek hoe wij jou ook kunnen helpen met het optimaliseren van je online aanwezigheid en behalen van jouw doelen.

Hosting2Go

Webanalyse naar klantvriendelijkheid en conversiekansen

Ecotec Solar

Verhogen online vindbaarheid, meer conversie en klantvriendelijke content (SEO)

Renes Recycling

Van meerdere domeinen naar een duidelijke website, inclusief ‘Boek-een-bak-tool’