Home / Cases / Hosting2GO

Bevlogen klant: Hosting2Go

Met resultaten uit onze heuristieke analyse (webanalyse) op klantvriendelijkheid en conversie kan Hosting2GO de vernieuwde website optimaliseren.

De doelen van Hosting2GO: als iemand weet wat de kracht van een goede website kan opleveren is het Hosting2GO. De in 2023 gelanceerde versie was een resultaatgerichtere en overzichtelijkere versie van de vorige. Maar wat kan er nog beter? En welke optimalisatiekansen liggen er nog open voor klantvriendelijkheid en conversie?

Unieke aanbieder van webhosting

Hosting2GO is uniek te noemen als het om webhosting gaat. Je kunt bij hen je domeinnaam registreren, je website laten hosten en ze bieden een intuïtieve websitebuilder waar iedere zzp’er, mkb’er of vereniging eenvoudig een professionele website kan maken. Alle data beheren ze in Nederland.

Waar ze in uitblinken is de helpdesk. Vanuit hun visie dat je alleen echt van hun diensten profiteert als je het ook echt gebruikt, voelen ze zich geroepen om maximale persoonlijke ondersteuning te bieden. Van advies voor de beste keuzes tot klantproblemen oplossen. De helpdeskmedewerkers zijn zeven dagen in de week bereikbaar.

Onze betrokkenheid.

Conversie optimalisatie

Inzicht geeft macht

Inhouse developers ontwikkelden de website. Zoals voor elke organisatie geldt, is het slim om je blinde vlekken te kennen en af en toe expertise van een externe partij in te schakelen. Hosting2GO vroeg onze CRO-specialist een webanalyse uit te voeren om inzichtelijk te maken wat er nog geoptimaliseerd kon worden.

We gingen intern en monitorden extern

Om te ontdekken hoe je website optimaal voor je kan werken, moeten we begrijpen hoe je interne processen lopen. Om die reden is onze CRO-specialist een paar dagen intern gegaan bij Hosting2GO. Uit persoonlijke gesprekken ontdekten we hoe Hosting2GO werkt en wat hun klanten het meest waarderen. Vervolgens analyseerden we of bezoekers momenteel optimaal door de website gaan en maakten we meetbaar hoe de pagina’s converteren door verschillende tools te activeren. We zijn deze metingen een paar maanden gaan monitoren.

Rapport en presentatie

Het resultaat van onze bevindingen verwerkten we in een rapport en presentatie voor het managementteam. Zo kan Hosting2GO op een praktische manier stap voor stap aan de slag met verbeteringen op technisch vlak en in de content.

Andere cases

Vond je deze case interessant om te lezen en heb je interesse in online marketing voor jouw organisatie? Neem direct contact op met online marketing bureau Digitaal Betrokken. Ontdek hoe wij jou ook kunnen helpen met het optimaliseren van je online aanwezigheid en behalen van jouw doelen.

Ecotec Solar

Verhogen online vindbaarheid, meer conversie en klantvriendelijke content (SEO)

Renes Recycling

Van meerdere domeinen naar een duidelijke website, inclusief ‘Boek-een-bak-tool’

Barentszen

Een website die bestaande filosofie koppelt aan een nieuw merk