Remarketing

Remarketing richt zich op het psychologische principe dat mensen meerdere keren jouw naam of merk voorbij moeten zien komen of meer interactie nodig hebben, voordat ze tot koop overgaan. Een campagnebericht op een ander platform en ander moment werkt mee aan die herkenning.

Maar het kan ook zijn dat mensen een koopproces niet afronden, omdat ze gestoord werden. Dan wil je ze op een later moment herinneren aan hun bezoek aan jouw website. Soms zoeken mensen meer vertrouwen, bijvoorbeeld bij kostbare producten of persoonlijke diensten. Ook daar kun je een retargeting campagne op inrichten.

Hoe werkt remarketing?

Remarketing werkt door op elke websitepagina een remarketingtag ofwel remarketing pixel te plaatsen. Die tag zorgt ervoor dat gedetailleerde informatie over de bezoekers en hun acties gedeeld wordt met jouw provider. Als je bezoekers jouw cookies (en dus de tags) accepteren, dan krijgen ze op een later moment ergens anders heel gericht een advertentie te zien.

Slimme remarketing campagnes kun je heel specifiek ontwerpen en inrichten. Door je boodschap persoonlijk te maken en interessant, wordt het niet als irritant beschouwd, maar juist als waardevol. Vooral de herkenning en herinnering bij je bezoeker zorgt voor meer effectiviteit en dus een hogere conversie.

Met dynamische remarketing kun je het exacte product dat je bezoeker heeft bekeken (maar nog niet gekocht) op jouw website via een ander kanaal nogmaals onder de aandacht brengen.

Retargeting soorten

  • Google Ads remarketing (Google Display Network)
  • Remarketing voor zoekmachine advertenties
  • Instagram remarketing
  • Facebook remarketing
  • LinkedIn remarketing
  • YouTube remarketing

Sta je open voor de geraffineerde online marketingmogelijkheden en wil je een hogere conversie bereiken? Mail of bel dan snel, zodat we ook jou kunnen helpen met remarketing.

Wil je meer informatie?

Klaar voor de volgende stap na alles wat je gelezen hebt? Laat je gegevens achter en we bellen je terug! Leuk.

    We werken voor: