Content gap analyse

Uitgekiende content maakt je website op een organische manier vindbaar. Maar hoe weet je nu of jouw pagina’s presteren en of je de juiste content laat zien? Dat kun je laten onderzoeken met een content gap analyse.

De content gap analyse geeft inzicht in hoe je huidige content presteert en welke content ontbreekt of overbodig is. Door je huidige content in kaart te brengen, krijg je inzicht in verbeterpunten. Met een optimalisatie van de verbeterpunten richt je je op betere vindbaarheid in de zoekmachines.

De analyse kan ook een gebrek aan gerichte content signaleren. In dat geval krijg je inzicht in welke content je het beste toevoegt om beter vindbaar te zijn.

Content gap = tekst, video, afbeeldingen, links, etc.

Waar de technische analyse focust op de functionaliteiten van je website, kijkt de content gap vooral naar inhoud; tekst, video, afbeeldingen, links, etc. Onze SEO specialist gebruikt specifieke content gap tools en zijn jarenlange ervaring voor een overzicht met:

Concurrentieanalyse: wie scoort goed of beter dan jouw website en waarom?
Actiepunten: welke content je het beste verbetert, verwijdert en toevoegt
Prioriteit: welke actiepunten snel scoren (bijvoorbeeld bij trends) of het meest effectief zijn

Voor content geldt absoluut dat stilstaan achterblijven betekent. Dus blijf scherp, volg trends of wees ze juist voor, laat je expertise zien, stel bezoekers gerust en deel kennis. Door nieuwe content blijvend toe te voegen, blijf je relevant voor zoekmachines.

Na de content gap analyse hebben je tekstschrijver en webdesigner veel aan een SEO content briefing. Hoe alles in zijn werk gaat leggen we je graag persoonlijk uit. Bel voor een afspraak of een video call.

Wil je meer informatie?

Klaar voor de volgende stap na alles wat je gelezen hebt? Laat je gegevens achter en we bellen je terug! Leuk.

    We werken voor: