Downloads zoals e-book en whitepaper
In een download zoals een whitepaper of e-boek kun je heel veel kennisdelen. Zie het als een cadeau voor je doelgroep in ruil voor hun e-mailadres. Je geeft iets waardevols weg. Daarmee sta je al 1-0 voor op een potentiële klant. Want iets krijgen voelt alsof er iets voor teruggedaan moet worden. Terwijl het nooit direct een commerciële insteek heeft, is dat precies de kracht van een download.
• Een whitepaper is een digitaal document waarin je tips of een handleiding geeft, een case study, een expert view of best practice uitlegt, how to… of een stappenplan deelt, etc. Het gaat om professionele tekst en opmaak van hoge kwaliteit.
• Bij een e-book kun je wat losser zijn in inhoud en schrijfstijl. Het e-boek kan ook uitgebreider zijn met meer afbeeldingen, illustraties en hoofdstukken. Een e-boek leent zich uitstekend voor een goed verhaal.
Beide documenten vragen om een uniek design in opmaak met huisstijl, foto’s, infographics, tabellen, illustraties, etc. Je kunt ze ook interactief maken met hyperlinks, videolinks of QR-codes.
Het hart van je online marketingmachine
Jouw download is het hart van je e-mail marketingmachine. De magneet die leads aantrekt en voor conversie zorgt. Je kunt je download organisch aanbieden (via je website, direct mail en socials), maar ook via bijvoorbeeld Google ads, remarketing en social media ads. De ideale opvolger is de mailfunnel, zodat je nader contact kunt maken je doelgroep.
Voor het laten schrijven van een download is business kennis nodig. We keken al in meerdere keukens mee en weten hoe we jouw organisatie-expertise kunnen vertalen in een passende download. Samenwerking is een must en dat doen we graag.
Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen.
Wil je meer informatie?
Klaar voor de volgende stap na alles wat je gelezen hebt? Laat je gegevens achter en we bellen je terug! Leuk.