Home / Online marketing / E-mail marketing

E-mail marketing of marketing funnels

Hoe vaker mensen je naam of merk voorbij zien komen, hoe meer vertrouwen ze erin krijgen. Ken je de ‘marketing rule of 7’? Dit principe, ontwikkeld in de jaren ’30 van de vorige eeuw, gaat ervan uit dat potentiële klanten zeven keer een boodschap moeten zien voor ze actie ondernemen.

Inmiddels zijn we ruim 90 jaar verder en is de concurrentie om aandacht nogal gegroeid. Vandaar dat gepersonaliseerde boodschappen, het delen van kennis of storytelling via e-mails goed werkt en niet gebonden is aan een getal.

E-mails sturen als marketingtool is snel, doeltreffend, persoonlijk, veelzijdig en voordelig. Bovendien zien we een hoge conversie en kun je voor de langere termijn klanten aan je binden.

Wat is e-mail marketing (marketing automation) precies?

E-mail marketing is een marketingvorm waarbij je direct contact zoekt met je doelgroep. Je stuurt een e-mail of een reeks e-mails (geautomatiseerd) om je boodschap over te brengen en interactie op gang te brengen of te houden.

We spreken hier ook vaak over een campagne. Je e-mail campagne kan gericht zijn op het bereiken van nieuwe klanten (dat kan met een mailfunnel) die aansluit bij een download (zoals een e-book of whitepaper). Daarnaast kan je je klantenbestand opbouwen en vasthouden door wekelijks of dagelijks te mailen, wanneer je bijvoorbeeld als doel hebt om herhaalaankopen te promoten.

Voor jouw doel zetten we een passende campagne op. We hebben diverse succesvolle voorbeelden met je te delen. Bel ons en vraag er gerust naar.

Wil je meer informatie?

Klaar voor de volgende stap na alles wat je gelezen hebt? Laat je gegevens achter en we bellen je terug! Leuk.

    We werken voor: