BING Ads

Bing is de zoekmachine van Microsoft. Adverteren via Bing werkt op een vergelijkbare manier als bij Google Ads. Campagnes richt je in met zoekwoorden. Ook hier geldt dat de kwaliteitsscore bepalend is voor de ranking, waardoor je een minder hoog bod hoeft te doen in het veilingmodel. Het is zelfs zo overeenkomstig, dat je relatief eenvoudig Ads campagnes kunt importeren naar Bing.

Wordt Bing dan echt gebruikt? Jazeker! Deze zoekmachine staat op veel apparaten als default geïnstalleerd en het is onze ervaring dat vooral oudere gebruikers dit simpelweg zo laten.

De voordelen van Bing adverteren

Er zit een nadeel aan Bing en dat is het kleine marktaandeel. Google blijft veruit de grootse, maar Bing houdt al jaren stevig de tweede plek bezet. In Nederland ligt het marktaandeel op ruim 7%, maar in landen als Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk is dat zelfs groter.

De lagere aantallen gebruikers (en daarmee minder zoekverkeer) bieden daarentegen veel voordelen. De kosten (CPC) liggen wat lager, maar de conversiepercentages liggen vaak hoger en je concurrent neemt doorgaans de moeite niet om Bing in te zetten. Dat maakt de kosten per lead hier lager.

We halen echt mooie resultaten met adverteren in de Bing zoekmachine. Wil je ook optimaal gebruikmaken van de SEA mogelijkheden? Neem Bing dan absoluut mee in je strategie. We leggen je graag uit hoe we jouw campagne inrichten. Bel gerust.

Wil je meer informatie?

Klaar voor de volgende stap na alles wat je gelezen hebt? Laat je gegevens achter en we bellen je terug! Leuk.

    We werken voor: